Територіальні органи ДФС
у Тернопільській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Чи задоволені Ви регулярністю оновлення наборів даних у формі відкритих даних на офіційному веб-порталі ДФС (sfs.gov.ua) та на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних (data.gov.ua)?

ДФС: максимально сприяти розвитку малого підприємництва

06.09.2018 -

Про заходи Державної фіскальної служби задля сприяння розвитку малого підприємництва розповів заступник начальника відділу управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Тернопільській області Андрій Руцький під час семінару із соціальними партнерами, проведення якого нещодавно організував Тернопільський обласний центр зайнятості.

Зокрема, таке сприяння полягає у зменшенні податкового навантаження та забезпеченні сервісної складової, що дає поштовх для подальшого розвитку економіки. Весь процес зменшення податкового навантаження розпочався із зменшення кількості податків і зборів з 22 до 11, а також із зниження ставок.

«Усі ми пам’ятаємо на нарікання з боку бізнесу, зокрема роботодавців, на високу ставку єдиного соціального внеску, яка коливалася від 36 до 50%. Крім цього, відбувалося утримання ЄСВ із заробітних плат найманих працівників. Варто нагадати, що вже з 2016 року ставка ЄСВ становить 22%, а утримань із заробітних плат найманих працівників не має», – підкреслив Андрій Руцький.

Ще одним з вагомих податків у наповненні бюджетів є податок на доходи фізичних осіб, ставка якого досягала 20%. Як відомо, на сьогодні розмір ПДФО складає 18%. Надходження за 2017 рік склали понад 2,6 млрд грн, що на 0,9 млрд грн або на 52% більше порівняно з 2016 роком.

«Не слід забувати і про такі кроки, що сприяли активному розвитку малого підприємництва, як введення спрощеної системи оподаткування. Станом на сьогодні в Тернопільській області зареєстровано 34,8 тис. підприємців і понад 70% з них є суб’єктами спрощеної системи оподаткування, – продовжив представник ДФС Тернопільщини. – Зокрема, кількість платників єдиного податку постійно зростає і нараховує по області сьогодні понад 24,4 тис. осіб (ріст до минулого року + 1079 осіб або 5%)».

Учасники також почули про нововведення для підприємців, зокрема, й про те, що діють 4 групи платників єдиного податку, які можна обрати залежно від виду діяльності та очікуваних обсягів доходу, зокрема: 1 група – 300 тис. грн (без найманих); 2 група – 1,5 млн грн (не більше 10 найманих); 3 група – 5 млн  грн (без обмежень по найманих) та 4 група (з 15.08.2018) – сільськогосподарські товаровиробники фізичні особи - підприємці, які провадять діяльність виключно в межах фермерського господарства, зареєстрованого відповідно до Закону України "Про фермерське господарство", за умови виконання сукупності таких вимог: здійснюють виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власно вирощеної або відгодованої продукції та її продаж; провадять господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси; не використовують працю найманих осіб; членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім'ї у визначенні частини другої статті 3 Сімейного кодексу України; площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше20 гектарів.

Присутні підприємці дізналися і про те, що для зручності суб’єктів господарювання та з метою забезпечення якісного надання їм сервісних послуг ДФС створила Центри обслуговування платників податків, які працюють за принципом єдиного вікна і які діють у кожному районі та в обласному центрі. Крім цього, щоб платники отримували необхідну інформацію щодо порядку оподаткування тим чи іншим податком або збором, а також про зміни податкового законодавства, у ДФС функціонує власний веб-портал.

На завершення Андрій Руцький зазначив, що фактично 80% всіх послуг, які можуть надаватися ДФС малому та середньому бізнесу, переведено в онлайн. Платнику не потрібно звертатися навіть у Центри обслуговування платників. Для цього існує електронний кабінет платника податків. Платник, перебуваючи на своєму робочому місці або ж у себе вдома, маючи відповідну техніку може у режимі онлайн отримати всі адміністративні послуги, різні довідки, а також консультативні послуги. Фізичні особи можуть сплачувати податки, не виходячи зі свого робочого кабінету, а також подавати податкову звітність всіх форматів.

«Проте є процеси, які для зручності бізнесу необхідно вдосконалити. Скажімо, якщо за одним податком у платника є переплата, а за іншим є нарахування і немає коштів заплатити, відповідно з'являється недоїмка. Таким чином, за одним платежем до платника застосовуються заходи примусового стягнення, а за іншим - переплата. Щоб уникнути таких парадоксальних ситуацій, Державна фіскальна служба України сьогодні працює над створенням і функціонуванням єдиного казначейського рахунку, де суб'єкт спрямовує кошти, а подаючи податкову звітність кошти автоматично за рахунок казначейських процедур сплачуються за відповідні податки», – зауважив заступник начальника відділу аналізу та прогнозування надходжень податків та зборів з фізичних осіб, єдиного внеску та розгляду звернень платників управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Тернопільській області Андрій Руцький.