Територіальні органи ДФС
у Тернопільській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Чи вважаєте Ви, що набори даних у формі відкритих даних є більш зручним способом отримання інформації чим надсилання письмових запитів?

Спілкування онлайн: зміни в порядок роботи системи блокування податкових накладних

23.04.2018

Про новації системи блокування податкових накладних/розрахунків коригування йшлося під час чергового електронного спілкування, яке відбулося нещодавно спільно з інформаційним порталом 0352.ua.  

На запитання платників відповідав заступник начальника управління - начальник відділу адміністрування ПДВ та контролю за відшкодуванням ПДВ управління податків і зборів з юридичних осіб Головного управління ДФС у Тернопільській області Віктор Саванець.

Розпочинаючи Інтернет-конференцію, Віктор Саванець зазначив, що внесено нові зміни в порядок роботи системи блокування податкових накладних, які зупиняють реєстрацію документів лише ризикових платників податків. Підхід до побудови нової системи блокування податкових накладних значно відрізняється від тієї моделі, яка працювала минулого року. Так, раніше податкова накладна проходила два етапи, перший з яких був «відсікаючий», коли податкова накладна відповідала критеріям та реєструвалася. Якщо накладна не проходила цей етап, вона перевірялась на «пересорт» (проведення сумнівних операцій, за результатами яких може бути сформований фіктивний податковий кредит). Нова система аналізу податкових накладних/розрахунків коригування має чотири етапи:

– відсікаючий;

– контроль наявності ознак ризиковості платника податку;

– моніторинг відповідності показникам, яким визначається позитивна податкова історія платника;

– перевірка ризиковості здійснення операцій, тобто контроль наявного «пересорту».

Якщо у минулому році рішення приймалися лише комісією центрального апарату, то сьогодні на нашому рівні вже створені комісії, які приймають рішення по заблокованим накладним. Центральний апарат має можливість переглядати рішення регіональних податкових органів лише по тих платниках, обсяг операцій по яких перевищує 30 млн грн.

Таблиці платників податків також будуть прийматися регіональними органами.

Ще одна новація даної системи – це безумовність прийняття рішення після п’яти днів, тобто якщо протягом п’яти днів не прийнято жодного рішення, то така податкова накладна буде автоматично зареєстрована

Відтак розпочався блок запитань-відповідей.

Які податкові накладні не підлягають тепер моніторингу?

– Податкові накладні/розрахунки коригування не підлягають моніторингу у разі відповідності таким ознакам:

- постачання товарів (послуг) неплатнику ПДВ та/або які звільнені від оподаткування;

- обсяг постачання з урахуванням поточної ПН/РК менше 500 тис. грн та керівник є директором менше ніж у 3-х платників ПДВ;

- податкова віддача більше 3 відсотків та відсутній значний приріст обсягу постачання.

Сьогодні я отримав рішення про відмову у реєстрації податкової накладної. Як правильно мені це оскаржити?

– Скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних подається в електронній формі засобами електронного зв’язку протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності Рішення (якщо останній день строку припадає на вихідний, неробочий або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним, неробочим або святковим днем) подати на розгляд Комісії ДФС з питань розгляду скарг Скаргу на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації за формою J(F)1313201. До Скарги подаються документи про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування за формою J(F)1312601.

Необхідно врахувати, що Скарга подається на кожне Рішення окремо із зазначенням кількості документів, яке має числове значення. Кожен документ надсилається окремим додатком у форматі pdf та повинен мати розмір не більше 2 мегабайт.

Хочу відзначити, що електронні формати Скарги та Заяви розміщені на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів.

–  А що тепер реєструвати податкову накладну треба лише в робочі дні?

– Зареєструвати податкову накладну або розрахунок коригування можна лише в будні дні, з 8:00 до 20:00 години.

Тобто встановлено, що операційний день триватиме лише в робочі дні з 8-ї до 20-ї години (раніше було з 0 до 23-ї години).

Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не будуть проводитися протягом операційного дня, крім аварійних випадків.

Якщо 15 число або останній день місяця (граничний строк для реєстрації податкової накладної та розрахунку коригування) припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважатиметься операційним днем.

На завершення онлайн спілкування представник ДФС Тернопільщини Віктор Саванець подякував усім дописувачам та зауважив, що при виникненні запитань щодо ПДВ чи інших податків та зборів можете платники можуть отримати безкоштовні консультації і допомогу у заповненні податкової звітності в приміщеннях ЦОПів при територіальних органах ГУ ДФС області.

Відділ організації роботи

Головного управління ДФС у Тернопільській області