Територіальні органи ДФС
у Тернопільській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Чи вважаєте Ви, що набори даних у формі відкритих даних, які оприлюднюються ДФС є корисними для Вас?

«Єдиний внесок: від обчислення до сплати»

16.11.2018 -

Нещодавно в Головному управлінні ДФС у Тернопільській області заступник начальника Головного управління ДФС у Тернопільській області Петро Якимчук під час сеансу «гаряча лінія» поспілкувався із додзвонювачами щодо єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Єдиний внесок – це основне джерело фінансування державних соціальних виплат для незахищених верств населення. Своєчасна сплата єдиного внеску гарантує громадянам право на соціальний захист на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, пенсійне забезпечення та інші виплати. Платники єдиного внеску зобов’язані своєчасно та в повному обсязі його нараховувати і сплачувати.

Фіскальне відомство області звертає увагу всіх роботодавців, що своєчасна та в повному обсязі сплата єдиного внеску – це, перш за все, повага до найманих працівників, прояв реального піклування про них, інвестування в їх майбутні пенсії, фінансова гарантія забезпечення державою соціальних обов’язків та стандартів.

Найцікавіші запитання та відповіді на них надаємо увазі читачів.

Питання 1. Нагадайте термін подання звіту по єдиному внеску для адвоката, у якого немає найманих працівників?

Відповідь: Особи, які провадять незалежну професійну діяльність без використання праці найманих працівників, формують та подають звіт самі за себе один раз на рік до 1 травня року, наступного за звітним періодом. Звітним періодом є календарний рік. Сплачують єдиний внесок поквартально до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (19 квітня, 19 липня, 19 жовтня, 19 січня). При цьому мінімальний страховий внесок у 2018 р. за місяць становить 819,06 грн, за квартал - 2 457,18 грн.

Питання 2. Скажіть, будь ласка, підприємцю - платнику єдиного податку на період відпустки потрібно платити єдиний внесок?

Відповідь: Платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

Крім того, платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний внесок за себе. При цьому сума не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску. Фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, сплачують єдиний внесок за періоди незалежно від того, отримували вони дохід у цей період чи ні. Виключенням є фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, за умови, що вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України від «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Отже, звільнення від сплати єдиного внеску на період відпустки чинним законодавством не передбачено.

Питання 3. Працівник прийнятий на роботу 10 числа, чи потрібно сплачувати єдиний внесок від мінімальної заробітної плати?

Відповідь: При звільненні або прийнятті працівника на основне місце роботи протягом місяця, в якому нарахована заробітна плата за відпрацьований час не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, сума єдиного внеску розраховується з фактично нарахованої заробітної плати незалежно від її розміру.

Питання 4. Ми плануємо брати на роботу працівника з 1 грудня. Виходить, що працівник буде прийнятий на роботу 3 числа місяця (1 і 2 числа припали на вихідні дні), чи потрібно сплачувати єдиний внесок від мінімальної заробітної плати?

Відповідь: Якщо працівника прийнято на основне місце роботи в перший робочий день місяця, який не збігається з першим числом календарного місяця, то з урахуванням того, що такий працівник відпрацював повністю всі робочі дні в даному місяці, підприємство нараховує єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування виходячи з законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати на місяць.

Питання 5. Розкажіть, які документи потрібно подати для укладення договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Відповідь: Особи, які виявили бажання укласти договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, подають до органів доходів і зборів за місцем проживання:

  • заяву про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування або про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску) за формою згідно з додатком 3 до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;

  • копію трудової книжки (за наявності);

  • виписку з системи персоніфікованого обліку (ОК-5);

  • копію документа, що посвідчує особу.